Hamis hotelértékelések – Mit lehet tenni a csalások ellen?
A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis online értékelésekkel, beleértve mindent, a véleményzsarolástól az indokolatlan rágalmazásig és az érdemtelen túlértékelésig.
Mennyire nagy a probléma a hamis értékelésekkel?
Sok szállodatulajdonos, étteremtulajdonos és utazásszervező véli úgy, hogy a hamis értékelések komoly problémát jelentenek a szektorban, olyannyira, hogy van, aki megkérdőjelezi az online értékelő oldalak megbízhatóságát.
A hamis értékelések mértéke a Tripadvisor-on, és más értékelő oldalakon továbbra is megkérdőjelezhető.
A Which? fogyasztóvédelmi weboldal megvizsgálta a hamis vélemények elterjedtségét a Facebookon, a Google-on és a Tripadvisoron. A Tripadvisor-vélemények gyakorlatiasabb vizsgálata során 2019-ben csaknem 250 000 véleményt vizsgáltak meg. Azt írták, hogy jelentős gyanús véleményezési tevékenységet fedeztek fel több jól ismert hotelnél. A fő mutató, amelyet a webhely megvizsgált, hogy megkülönböztesse az eredeti és a hamisított értékeléseket, az volt, hogy az értékelő végzett-e korábbi értékelési tevékenységet az oldalon. Azok a helyek, amelyek nagyobb számban kaptak pozitív visszajelzést olyanoktól, akik először értékeltek, megkérdőjelezhetőek voltak hitelességükben.
A probléma ezzel a fajta nyomozással az, hogy nehéz kiszűrni, hogy az értékelő ténylegesen először értékelt, vagy a felhasználói fiók azért jött létre, hogy hamis minősítéseket írjanak vele. Ahogy a Tripadvisor szóvivője nyilatkozott a The Guardiannak: „Szimplán túl leegyszerűsített minden előszöri értékelőről feltételezni, hogy gyanúsan viselkedik. Minden valódi értékelő a földön egyszer volt előszöri értékelő is.”
Valójában az olyan látogatók ösztönzése, akik egyébként nem lettek volna hajlandók véleményt írni, nagyszerű módja annak, hogy több értékes visszajelzést kapjon a vendégektől, és javítsa szállodája rangsorát.
Mi történik azokkal a hotelekkel, akik hamis értékeléseket alkalmaztak?
Általánosságban elmondható, hogy a különböző oldalak különböző módon kezelik a hamis értékeléseket. Leggyakoribb egy automatikus rendszer, amely analizálja és törli őket, ami akár a felhasználó tiltásával is járhat. Abban az esetben, ha egy gyanús vélemény átmegy ezeken az ellenőrzéseken, a Tripadvisor-közösség bármely tagja bármelyik véleményt megjelölheti moderálásra, ekkor a tartalommoderáló csapat elemzi a véleményt.
Mit lehet tenni, hogy megakadályozza a hamis értékeléseket?
Míg az értékelő webhelyek mindent megtesznek a hamis vélemények problémájának leküzdésére, a felhasználók által létrehozott hatalmas mennyiségű tartalom mellett a felhasználóknak is szerepet kell vállalniuk a közösségi szabályok betartásában és jelenteniük kell a platform feltételeit sértő tartalmakat.
A vélemények megjelölésének, vagy lekérdezésének sajátosságai platformonként általában eltérőek. Ha bármi olyan aktivitással találkozik, ami gyanúsnak tűnik, vagy megtalálja Önt egy „optimalizáló cég”, a legjobb, ha minden információt megőriz. Készítsen képernyőképeket és jegyezze fel az URL címeket minden olyan oldalról, ahol csaló tevékenységet észlelt és mentsen le minden gyanús e-mail-t, csatolmányt, hangüzenetet vagy bármely más információt, amelyet hamis felülvizsgálati szolgáltatásokat kínáló személy küldött Önnek. Minél több információt tud megadni, annál nagyobb a valószínűsége, hogy elkapják a felelőseket.
Miközben a hamis értékelések nyilvánvalóan nagy kihívást jelentenek a szektorban, befolyásolják az értékelő oldalak hitelességét és a vásárlói döntést is. Ezenfelül a szállodatulajdonosok és a vendégek is fontos szerepet játszanak abban, hogy ezt a problémát megfékezzék a gyanús értékelések jelentésével. Kifejezetten fontos az iparnak, hogy együtt folytassák a munkát és az egyre inkább elterjedt, hamis érékeléseket minimalizálják, hogy a fogyasztók megbízhassanak az online olvasott értékelésekben.
Forrás: eHotelier