A szállodák és a szobafoglalási portálok közötti együttműködés mindig komplikált volt. Az első online foglalási portál – a Travelocity – 1996. évi indulása óta a szállodatulajdonosok, üzemeltetők egyaránt megismerték az együttműködés előnyeit és hátrányait.
Megtanulták, hogy a foglalási portálok milyen nagy segítséget tudnak nyújtani a szobafoglaltság emelésében, de azt is, hogy ez mibe kerül számukra. Manapság egyre több szálloda dönt úgy, hogy saját kézbe veszi marketingjét.
Az Egyesült Államokban 2018-ban a foglalási portálokon keresztül érkezett az online foglalások 51%-a.
A COVID-19 következtében a szállodák nagy része jelentős fejlesztéseket végzett saját honlapján, s így jobban megismerte vendégei elvárásait, s ezáltal képes arra, hogy foglalási portálok nélkül is sikeres legyen.
A Phocuswright piackutató cég legfrissebb felmérése szerint 2022 végére ismét 50%-ra emelkedik az online foglalásokon belül a közvetlen foglalások aránya az USA-ban. Bár az 1%-os növekedés jelentéktelennek tűnhet, de a szakértők szerint „vízválasztó” jelentőségű változásról van szó.
A XXI. század első két évtizedében az online szobafoglalási portálok gyors ütemben fejlődtek, az utazók nagy része ezeket választotta szállodai szobafoglalásánál. A szállodák azonban fokozatosan elvesztették ellenőrzésüket az értékesítés terén, s rájöttek, hogy ez számukra milyen negatív következményekkel jár.
A szállodák számára a fájó pontok a következők:
A COVID 19 arra kényszerítette a szállodákat, hogy sok mindent újra gondoljanak, beleértve értékesítésüket. Több döntött úgy, hogy online foglalási portálok nélkül működik a jövőben. Ezek a szállodák saját honlapjukat igyekeznek úgy fejleszteni, hogy azokon könnyebb legyen a szobafoglalás.
Néhány példa arra, hogy ezt hogyan tervezik:
Forrás: Hotel Management