Hogyan tud egy szálloda foglalási portálok nélkül működni?

2022május 26

 

A szállodák és a szobafoglalási portálok közötti együttműködés mindig komplikált volt. Az első online foglalási portál a Travelocity – 1996. évi indulása óta a szállodatulajdonosok, üzemeltetők egyaránt megismerték az együttműködés előnyeit és hátrányait.

 

Megtanulták, hogy a foglalási portálok milyen nagy segítséget tudnak nyújtani a szobafoglaltság emelésében, de azt is, hogy ez mibe kerül számukra. Manapság egyre több szálloda dönt úgy, hogy saját kézbe veszi marketingjét.

 

Az Egyesült Államokban 2018-ban a foglalási portálokon keresztül érkezett az online foglalások 51%-a.

 

A COVID-19 következtében a szállodák nagy része jelentős fejlesztéseket végzett saját honlapján, s így jobban megismerte vendégei elvárásait, s ezáltal képes arra, hogy foglalási portálok nélkül is sikeres legyen.

 

A Phocuswright piackutató cég legfrissebb felmérése szerint 2022 végére ismét 50%-ra emelkedik az online foglalásokon belül a közvetlen foglalások aránya az USA-ban. Bár az 1%-os növekedés jelentéktelennek tűnhet, de a szakértők szerint „vízválasztó” jelentőségű változásról van szó.

 

A XXI. század első két évtizedében az online szobafoglalási portálok gyors ütemben fejlődtek, az utazók nagy része ezeket választotta szállodai szobafoglalásánál. A szállodák azonban fokozatosan elvesztették ellenőrzésüket az értékesítés terén, s rájöttek, hogy ez számukra milyen negatív következményekkel jár.

 

A szállodák számára a fájó pontok a következők:

 

  • A szállodáknak nagy költségterhet jelent az OTA-nak fizetett magas jutalék, ami általában 15- 30% között van.
  • Hátrányos számukra a szerződésben lévő ún. árparitási klauzula, amely szerint saját honlapjukon sem kínálhatnak kedvezőbb árat annál, mint amit a szerződés OTA-nak biztosítanak.
  • Nem férhetnek hozzá az online foglalási portálokon szobát foglaló vendégek személyes adataihoz (pl.: telefonszám, e-mail cím), melyek révén törzsvendégprogramjukat fejleszteni, bővíteni tudnák.

 

A COVID 19 arra kényszerítette a szállodákat, hogy sok mindent újra gondoljanak, beleértve értékesítésüket. Több döntött úgy, hogy online foglalási portálok nélkül működik a jövőben. Ezek a szállodák saját honlapjukat igyekeznek úgy fejleszteni, hogy azokon könnyebb legyen a szobafoglalás.

 

Néhány példa arra, hogy ezt hogyan tervezik:

 

  • Blogokat építenek be honlapjukba, hogy segítsék az organikus kereső portálokat honlapjuk megtalálásában.
  • Honlapjukon lehetővé teszik az ott foglalók számára az ún. „kontakt nélküli” check in-t, s így hozzájutnak a vendégek olyan adataihoz, melyek felhasználásával közvetlenül tudnak velük kommunikálni.
  • Sok szálloda a „social media”-ban végez ún. „pay-per-click” reklámakciókat, mellyel a szálloda honlapján történő foglalásra ösztönöznek.

 

Forrás: Hotel Management

Foglaljon szobát tagszállodáinkban!

Tovább

457

Szálloda

39.241

Szállodai szoba

Oldal ajánlása e-mailben
X
Ajánlja ezt a tartalmat családtagjának, munkatársának, barátjának, ismerősének.
Töltse ki az űrlapot, majd nyomja meg az e-mail küldése gombot!

Feladó  
Név:
Email:
Címzett  
Név:
Email:
Tárgy https://www.hah.hu:
Üzenet
A megadott személyes adatokat (e-mail cím, név) csak ezen cikk továbbítása során használjuk fel és semmilyen formában nem őrizzük meg.