A marketing szakértők egyetértenek abban, hogy a mai rohanó világban csupán néhány másodperc alatt nyerhető el a fogyasztó figyelme. Ha az sikerül, könnyen előfordulhat, hogy mégis elveszítjük érdeklődésüket.
Az ismert szállodai brand-ek esetében óriási know-how áll a szállodák pozicionálása mögött. (fotók, videók, honlap, hirdetések...stb).
Arról, hogy miként lehet a potenciális vendég figyelmét felkelteni, a szakmabeliek eltérő módon vélekednek.
A Market Sampler 2.000, az utazásáról éppen visszatérő fogyasztó bevonásával felmérést végzett annak megismerésére, hogy mi alapján választottak szállodát.
Első benyomás és döntés
A felmérés eredményei a következők:
Preferált foglalási csatornák utazási gyakoriság szerint
A válaszadók 41%-a online foglalási portálon keresztül, 29%-a közvetlenül a szállodánál, 29%-a utazási irodánál vagy utazásszervező segítségével foglal.
A magukat gyakran utazóknak vallók közel 50%-a online foglalási portálokon keresztül foglal, ugyanis ott egyszerű a szállodai szobafoglalás, gyakran kedvezményes ajánlatokat is kínálnak. A rendszeres utazók kb. 30%-a közvetlenül a szállodáknál, 20%-a pedig utazási irodákon keresztül, utazásszervező segítségével foglal.
A ritkábban utazó válaszadók közel 50%-a utazási irodák, utazásszervezők segítségét veszik igénybe. A fennmaradó kb. 30% preferálja az OTA-kat, 20% pedig közvetlenül foglal szobát.
Forrás: hospitalitynet, Market Sampler