8 lépés, hogy szállodánk válságálló legyen 2023-ban

2023április 25

 

Különböző jelek arra utalnak, hogy idén a 2008-as világgazdasági válsághoz hasonló helyzet fog kialakulni. A szállodások nyilván jól emlékeznek arra, milyen hatása volt annak a világ turizmusára. Bár a turizmus, a szállodaipar sokat változott az utolsó nagy világgazdasági válság óta, egy dolog biztos, az emberek akkor is utazni akarnak, ha életük megnehezül. Ezt igazolja az is, hogy a Covid következtében bevezetett korlátozások után az elfojtott kereslet berobbant. Ugyanakkor nem szabad elfelejteni, hogy a kisebb, szabadon elkölthető jövedelem arra kényszeríti az embereket, hogy aszerint tervezzék utazásaikat, rövidítsék nyaralásukat, otthonukhoz közelebbi desztinációkat, olcsóbb megoldásokat válasszanak. A szállodáknak – hogy fenntarthatóan tudjanak működni – fel kell készülni erre a helyzetre, s a következőkre kell koncentrálniuk:

 

Ne feledkezzenek meg arról, hogy a vendégek érzékenyek a növekvő szobaárakra

A 2008 válság azt mutatta, hogy csak a luxushotelek tudták megtartani magas áraikat. Az összes többi szegmensben a vendégek árérzékenyebbé váltak. Ennek eredményeként némi árengedmény a logikus előrelépés, azonban figyelembe kell venni a versenytársakat, hogy elkerüljük az árháborút. Ha árcsökkentést végzünk, azt a szolgáltatások minőségének megtartása mellett megfontoltan, a piac alapos elemzése alapján szabad megtenni.

 

Használják a szálloda PMS rendszerében levő adatokat a törzsvendégek eléréséhez, az árazási stratégia kialakításához

A szállodák PMS rendszere valóságos kincsesbányának tekinthetőek. Az abban levő adatok alapos elemzésével tudjuk megismerni a hotel vendégösszetételét, annak jellemzőit. Használja arra, hogy jobban megértse ügyfélkörét, azonosítsa a lehetőségeket, és diverzifikálja vendégösszetételét. Nézze meg az ismétlődő üzletek ösztönzésének módjait is. Azok az utazók, akik a múltban többször szálltak meg Önnél, nagyobb valószínűséggel térnek vissza. Forduljon hozzájuk célzott e-mail kampányokkal és előnyös ajánlatokkal. Ez jutalékmentes közvetlen foglalásokat generál, és fedezi a terjesztési költségeket.

 

Folyamatosan kísérjék figyelemmel versenytársaik árait, akcióit

Fontos, hogy az egész piacra figyeljen. Ez magában foglalja a hagyományos szállodai készletet, valamint az alternatív, rövid távú bérelhető szállásokat, például a nyaralókat vagy a kiszolgált apartmanokat.

 

Dolgozzanak ki marketing programokat

A marketing költségek csökkentése elsőre jó megoldásnak tűnhet, azonban sajnos ezzel csak tovább ronthatunk a helyzetünkön és foglalásokat veszíthetünk. Ehelyett alkalmazzon adatvezérelt megközelítést annak érdekében, hogy marketingköltése a lehető leghatékonyabb legyen. Egy olyan eszköz, mint a Market Insight, döntő lépést jelenthet azáltal, hogy előrejelző keresleti adatokat szolgáltat a teljes piacra vonatkozóan. Ezzel az eszközzel hatékonyan tervezheti meg következő kampányait. Az előretekintő keresési adatok felfedhetik a vendégek érdeklődésére számot tartó tartózkodások hosszát, valamint az utazás tervezett dátumait, valamint azt a földrajzi helyet, ahonnan a keresések származnak, így jelezve, hogy mely forráspiacok mutatják a legnagyobb keresletet. Célozza meg ezeket a régiókat személyre szabott ajánlatokkal és digitális hirdetésekkel, hogy növelje konverziós arányát, és ösztönözze a költséghatékony közvetlen foglalásokat.

 

A szálloda piaci helyzetének megfelelő együttműködéseket alakítsanak ki az OTA-kkal

A gazdasági nehézségek idején a felső és közép kategóriás szállodák esetében is csökken a keresések száma. Emiatt a szállodák egy része az OTA-k (pl. Booking, Expedia stb.) felé fordul, hogy növelje eladott szobáinak számát. Emiatt a díjparitás fenntartása minden csatornán még fontosabbá válik. Ennek manuális végrehajtása fájdalmas lehet, de a rendszeres paritásellenőrzés kulcsfontosságú az eltérések azonosításához és megoldásához. Az olyan műszaki megoldások, mint a Parity Insight (a láncok számára) és a Rate Insight (az összes többi szálloda esetében), értékes időt takarítanak meg, és lehetővé teszik, hogy több területet lefedjen a paritásellenőrzésben. Még ha fenn is tartja az egyenlőséget a webhely és az OTA-profilok között, akkor is vonzóbbá teheti a közvetlen foglalást vendégei számára. Például kínáljon olyan jutalmakat, mint az ingyenes parkolás vagy  reggeli.

 

Erősítsék szállodájuk online jelenlétét, ösztönözzék a vendégeket a direkt foglalásokra

A gazdaságilag nehéz időkben az utazók nagyobb valószínűséggel kutatnak körültekintően, abban a reményben, hogy megtalálják a legértékesebb ajánlatot. Ez jó hír, mert ez azt jelenti, hogy többen böngészik a szállodák webhelyeit, sőt a közösségi médiát is, hogy kedvező ajánlatokat találjanak.
Fontos, hogy webhelye jól strukturált és könnyen navigálható legyen, ha profitálni szeretne ebből a fejlesztésből. Használjon professzionális fotókat és meggyőző másolatot, hogy vonzza olvasóit.

 

Nyújtsunk magas színvonalú szolgáltatásokat

Nézze meg, hol csökkentheti a költségeket oly módon, hogy az ne rontsa a szolgáltatás minőségét és az ügyfelek elégedettségét. Ez lehetővé teszi a vendégek vonzását és megtartását még az embert próbáló időkben is. Ha ezt tesszük, javítjuk szállodánk reputációját. Ez kihívásnak tűnhet, de ha a világjárvány valamit megtanított, az az volt, hogy a szálloda munkatársai jelentik a legnagyobb értéket. A pandémia alatt a leépítések mellett sajnos sokan elhagyták a szállodaipart, mert nem érezték biztonságban magukat. Ezért ne a munkaerő csökkentésével, hanem az üzemelés optimalizálásával, a hatékonyság növelésével igyekezzünk a kiadásokat csökkenteni.

 

Olyan technikai fejlesztéseket valósítsanak meg, melyek növelik a szálloda jövedelmezőségét

Az új technológiai, IT megoldások sokat segíthetnek az üzemeltetés hatékonyságának valamint a szobafoglalások számának növelésében. A bevételkezelésben például egy olyan hatékony eszköz, mint a Revenue Insight, megkönnyíti a magas és alacsony hozamú üzleti területek azonosítását. Segít jobban megérteni teljesítményét és azt, hogy a visszaesés milyen hatással lehet rá, és hol lehetne javítani.

 

Forrás: OTA Insight

Foglaljon szobát tagszállodáinkban!

Tovább

457

Szálloda

39.241

Szállodai szoba

Oldal ajánlása e-mailben
X
Ajánlja ezt a tartalmat családtagjának, munkatársának, barátjának, ismerősének.
Töltse ki az űrlapot, majd nyomja meg az e-mail küldése gombot!

Feladó  
Név:
Email:
Címzett  
Név:
Email:
Tárgy https://www.hah.hu:
Üzenet
A megadott személyes adatokat (e-mail cím, név) csak ezen cikk továbbítása során használjuk fel és semmilyen formában nem őrizzük meg.