Ajánlások szállodák részére a kuponos kedvezményes portálokkal kialakítandó együttműködésre

2012november 20

 

Az elmúlt években a közösségi vásárlást kínáló, s így az un. kuponos kedvezményeket kínáló portálok gombamód szaporodtak az egész világon, Magyarországon is. Ez utóbbiak száma hazánkban jelenleg kb. 60. Az ezekkel való együttműködés elsősorban olyan szolgáltatók részére előnyös, melyek magas nyereség szinttel működnek, melyeknél ez fedezetet nyújt az elvárt jelentős kedvezmény, s általában magas jutalék nyújtására. Szállodák esetében a fenti portálokkal való együttműködés alapvetően egy fajta reklámlehetőséget jelent, azt mint marketing eszközt érdemes kezelni. A kuponos kedvezményeket nyújtó akciókban való részvételtől a hotelek a tapasztalatok szerint nem számíthatnak a forgalom nyereséget is tartalmazó növekedésére.
A szállodáknak a következőket javasolt megfontolni fenti akciókhoz való csatlakozással kapcsolatban:

 

  1. Érdemes alapos költség – haszon elemzést végezni a becsült forgalom és üzemelési költségek, az elvárt árengedmény és jutalék figyelembe vételével. A hazai gyakorlat szerint a kuponos portálok az akcióhoz csatlakozó szállodától 40 – 60 % engedményt, 15 – 30 % jutalékot kérnek.
  2. Alaposan mérlegelni kell, hány „kupon” elfogadását vállalja a szálloda. Érdemes azok számát korlátozni. Ha ez nem történik meg, a szállodát meglephetik a vártnál nagyobb számban jelentkező „kuponos” vendégek.
  3. A szállodának meg kell határoznia, hogy milyen intervallumban – mettől – meddig – , s milyen napokon, hány szoba esetében fogad el „kuponnal” fizető vendégeket. Az akció időszakának, napjainak meghatározásánál a szálloda üzletmenetéből kell kiindulni. Érdemes kizárni a magas foglaltságú időszakokat. Pl. üdülőszállodánál, wellness szállodánál a nyaralási szezont, a hét végeket, Szilvesztert, Karácsonyt, Húsvétot stb. Ezeknél a szállodáknál a gyenge forgalmú időszakokra – pl. téli hónapokra, a hét eleji napokra stb. – érdemes limitált számú szobát az akcióba felajánlani.
  4. A szálloda üzemeltetőjének gondolni kell arra, hogy a kuponos vendégek számának korlátozása nélkül - azok nagy számú jelentkezése esetén –a teljes árat fizető vendégek, törzsvendégek kiszorulhatnak a szállodából.
  5. A magyarországi tapasztalatok szerint a szállodák kevésbé számíthatnak arra, hogy a nagy kedvezményeket kínáló akció keretében érkező vendégek később, mint teljes árat fizető vendégek fognak oda visszatérni. Erre a vendégkőrre az jellemző, hogy mindig azt a szállodát keresi, amelyben „éppen akció van”.
  6. A hazai tapasztalatok szerint az akcióban részt vevő vendégek fogyasztása a megrendelt „csomagon” kívül alacsony.
  7. Az akcióban részt vevő szállodának gondolnia kell arra, hogy a kuponos, vagy egyéb nagy kedvezményt nyújtó akciók során olyan vendégei is lesznek a szállodának, melyek nincsenek összhangban a hotel törzsvendégeivel, zavarhatják azokat.
  8. Kuponos akció esetén előzetes – telefonon, vagy interneten történő - foglalás alapján javasolt a vendégek fogadása. Így biztosítható, hogy nem érkezik az akció keretében több vendég a szállodába, mint amilyen kontingenst a szálloda erre allokált. Nagy kedvezményt jelentő tarifákat a légitársaságok is mindig csak korlátozott számban biztosítanak járataikon.
  9. Ha a szálloda éttermében az á la carte fogyasztásnál is elfogadnak „étkezési, italfogyasztási kedvezményekre” vonatkozó kuponokat, javasolt, hogy ezeket ne a teljes választékra, hanem csak meghatározott tételek esetében lehessen felhasználni. Így el lehet kerülni, hogy a kereslet a magas nyersanyagértékű, vagy munkaigényes ételek, italok iránt jelentkezzen, ami veszteséget, üzemelési nehézséget, panaszokat okoz.
  10. Javasolt, hogy a szálloda az akciót szervező portállal a promóció előtt annak minden részletét egyeztesse , majd az akció végén annak eredményeit, tapasztalatait – a vendégektől érkezett visszajelzések és a hotel saját tapasztalatai alapján – a közösen kiértékeljék.
  11. A magas árkedvezményeket kínáló – s ezek közé tartoznak a kuponos – akciók azzal a veszéllyel járnak, hogy a vendégeket hozzászoktatják az alacsony szállodai árakhoz,s tovább rombolják – a szállodai szolgáltatáshoz képest - egyébként is nagyon alacsony magyarországi szállodai árszínvonalat.

Foglaljon szobát tagszállodáinkban!

Tovább

400

Szálloda

35.000

Szállodai szoba

Stratégiai partnerek

Oldal ajánlása e-mailben
X
Ajánlja ezt a tartalmat családtagjának, munkatársának, barátjának, ismerősének.
Töltse ki az űrlapot, majd nyomja meg az e-mail küldése gombot!

Feladó  
Név:
Email:
Címzett  
Név:
Email:
Tárgy http://www.hah.hu:
Üzenet
A megadott személyes adatokat (e-mail cím, név) csak ezen cikk továbbítása során használjuk fel és semmilyen formában nem őrizzük meg.